hello dear Styles

Alla inlägg under juni 2013

Av Jessica - 30 juni 2013 16:13


   

/ Nagellack från Depend, Åhléns, 25 kr/st / Bly- och nickelfria clipsörhängen (finns även som vanliga), Åhléns, 119 kr /


/Jessica



Av Jessica - 29 juni 2013 13:09


            

Ooo, igår var det den bästa dagen i mitt liv!! (Gröööna Luuuund!) Jag och Annika åkte Nyckelpigan (fick panik för att det var så mycket pirr i magen, men sista varvet var kul xD), Blå tåget och Radiobilarna. Sedan drog vi med oss Johanna och Albert till Blå tåget för att skrämma dom. Hehe, de fick sitta längst fram och fy fasen vad de vart rädda! Albert skrek i början och Johanna höll för både ögon och öron en stor del av tiden. Haha, det var lätt den roligaste attraktionen!


Vi var på Gröna Lund i 6 timmar, sedan gick vi för att möta mamma och pappa.


Middagen på restaurangen var jätterolig och framförallt god. :-) Jag struntade i förrätt, men till huvudrätt åt jag entrecôte med pommes frites, kryddsmör, chilipuré och bearnaisesås. Efterrätten var helt klart favoriten och pricken över i:et på middagen; crème brûlée. Jag hade aldrig ätit det förut men har alltid velat.

När jag tog min första tugga någonsin av en crème brûlée så tänkte jag: ljuvlig, len, krämig, söt, underbar, krispigt täcke, fantastico! Det var... det godaste... det ALLRA GODASTE... jag någonsin ätit i efterrättsväg! :-)


Vi gick ifrån restaurangen runt åtta. Eftersom tåget inte gick förrän 10.06 så gick vi in på Åhléns som inte stängde förrän vid nio. Där köpte jag tre nagellack (ett beiget, ett metallicbrunt och ett ljusgult) samt ett par jättefina clips-örhängen! De var bly- och nickelfria till ett pris av endast 119 kronor! :-D (Bilder på inköpen kommer senare.)


På tåget hem åt jag godis. Snipp snapp slut så var denna sagan slut! (Fast allt hände på riktigt, det var ingen saga. ;D)


/Jessica

Av Jessica - 27 juni 2013 18:54


Hej! Så... jag ska snart gå upp o duscha inför imorgon.


Har jag inte berättat? Förlåt, då ska jag göra det nu. ;-)


Imorgon åker jag, min storasyster Johanna + hennes sambo och mamma samt pappa till Stockholm för att möta min storasyster Annika och kanske hennes sambo David. Mamma och pappa kommer gå på Skansen medan jag, Johanna, Albert, Annika och (kanske) David går på Grönan!    Det här låter helt sjukt, men; jag har aldrig varit på Gröna Lund förut... Liseberg har jag besökt en gång. På en klassresa. Så man kan säga att jag ser fram emot det!


Dock så tänker jag INTE åka några berg-och-dalbanor då jag fullkomligt hatar pirret som uppstår i magen vid nedförsbackar. Ni vet, det där pirret som alla åker för att få. :-P Nej, det blir radiobilar. Jag vill åka "Nyckelpigan" men min syster säger att den är för barn. Och, typ? :-P ;-) Aldrig i livet att jag spänner fast mig i "Eclipse" eller "Jetline". Forget it.


Hursomhelst, efter Grönan så kommer allihopa gå till en flottare restaurang och äta middag. Det gör vi för att fira min syster Annikas andra examen (denna gång som civilekonom, tidigare har hon en examen i proteinkemi), och min 15-årsdag i förskott. :-)


Jag längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar längtar lä...



 

(Förlåt för suddig bild.)

/Jessica



Av Jessica - 26 juni 2013 15:18


Igår bestämde mamma och jag oss för att åka till Kolmården. :-) Vi brukar göra det i juni för då finns det inte många getingar och det brukar inte vara så mycket folk. Pappa jobbade och kunde tyvärr inte följa med.:-/


Vädret var perfekt; halvsol, ca 18-20 grader och lite vind som svalkade. :-)


   


Elefanterna gjorde fina konster och som belöning blev de klappade samt matade.


 


Surikaterna var extremt söta och jag ville bara krama dom! :-P


     


Jag köpte mjukglass med chokladströssel i strut. Mmm... ice-cream. *Dreggel dreggel*. (Homer Simpson) ;-)


 
  

Och så gick vi på Kolmårdens nya delfinshow "Life" också! :-) Den var så mycket bättre än den förra; sjörövargrejset var lite... hur ska man säga? Superdupermegabarnsligt. Bilderna från showen blev lite suddiga som ni ser, vilket berodde på mörkret därinne. Blixten hjälpte lite grann men inte mycket.

Delfinerna var jätteduktiga! :-)


     



Jag gick aldrig in i Bamses värld vilket ångras... om jag ska vara ärlig så älskar jag Bamses värld o speciellt karaktärerna! När jag var liten tyckte jag det var skitläskigt att titta in i Lille Skutts hus och jag vågade inte åka kopparna.


 


Utsikten vid lunch.


 


Vi åkte hem runt klockan fyra efter att ha ätit sockervadd och korv utanför Tropicarium.


/Jessica



Av Jessica - 24 juni 2013 21:05


Den här aftonväskan kommer från Vero Moda. Jag köpte den på Åhléns i Stockholm för ca 2 år sedan, men jag har sett att den finns i sortimentet ännu idag. Faktiskt till ett lite billigare pris, dessutom! ;-) Någonstans mellan 249 och 299 har jag för mig att den kostade senast jag var på sta'n... hur som helst, jag gillar den starkt (av mina aftonväskor är denna min favorit), och jag använder den ofta.



     

          

(Rubrik: Jag gillar Vero Moda) /Jessica


Av Jessica - 23 juni 2013 12:21


Mitt Google Chrome slutade fungera igår helst mystiskt och eftersom jag inte hade firefox vid tillfället så var jag tvungen att använda Internet Explorer. Jag såg då att min blogg ser helt cp ut i den webbläsaren! Det blir konstiga indrag vid bilderna, etc.


Alltså; använd inte Internet Explorer när ni ska läsa min blogg! Jag har laddat ned Firefox nu och det ser okej ut, så ifall ni ska läsa bloggen: använd Google Chrome eller Firefox!


Ha en bra dag! /Jessica

  



Av Jessica - 22 juni 2013 13:44


 


:-D /Jessica 


Av Jessica - 21 juni 2013 14:49


     


Jag blev precis klar med årets midsommartårta! :) Den består av tårbottnar, jordgubbssylt, vaniljkräm, vispgrädde, bananer, kiwi, hallon, amerikanska blåbär, vindruvor och hemodlade jordgubbar. #midsommar


Glad midsommar! :-) /Jessica



Min kamerautrustning:

Olympus E-PM1

 

 

Olympus E-3

 

 

 

Olympus E-500

 

Där här är då jag!

  Hej! :-) Jag är en     15-årig tjej vid namn

 Jessica som bor på

landet. Jag älskar Håkan

   Hellström, jazzdans,

  kameror och mycket annat som har med

 estetik att göra.

  Välkommen till min

 stil- samt

   vardagsblogg! :-)

Det här är då jag! #2

Fråga mig

1 besvarad fråga

Följ mig på Instagram! :)

Instagram

Senaste inläggen

Instagram-galleri

Arkiv

Info

Alla bilder är tagna av mig och får inte kopieras under några som helst omständigheter där jag inte gett dig tillåtelse. /Jessica

Favoritfrukost & älsklingsmat :-)

 

 

Länkar

Ett av mina stora intressen: Dans

Jag har dansat jazzdans och mixdans på DuD i 5 år och till hösten börjar jag  på mitt 6:e.

 

När jag gick i sjunde klass så valde jag dansprofil samt gick i en dansklass (men sedan bytte jag skola för i stort sätt allt annat på skolan sög...). Jag tänker inte sluta dansa, och även om det inte är någonting jag vill jobba med så tänker jag absolut utöva det vid sidan om.  

       


Ovido - Quiz & Flashcards